Píšeme -li o registraci do vyhledávačů, nemáme tím namysli vyhledávače fullextové, se kterými se snad každý denně setkává na internetu při vyhledávání podle klíčových slov, nýbrž vyhledávače katalogové. Do fulltextového vyhledávače se zaregistrovat nelze, protože na ně platí tzv. technologie SEO, neboli optimalizace stránek pro vyhledávače.
Jedná se tedy o vyhledávání ve stromové struktuře
témat, kdy klikáte na název oboru, jaký odpovídá vyhledávané stránce, a
takto postupně upřesnujete svůj požadavek přesněji a přesněji, až
dojdete do úzkého výběru profilované podkategorie, která obsahuje vámi
upřesněné stránky z vyhledaného oboru. Na rozdíl od toho, do
fulltextového zadáte klíčové slovo do formulářového políčka a výsledkem
je pak nalezen seznam odkazů, které klíčové slovo obsahují.
Základním předpokladem dobře fungující stránky je určitě registrace do katalogových vyhledávačů. Co se týče nákladů na tuto registraci, v poměru s náklady s podobným výsledkem (textová či bannerová reklamní kampaň, reklama v obvyklých neinternetových medií, SEO apod.), tak je to přímo nesrovnatelné. A přitom je registrace do katalogových vyhledávačů jednou z nejúčinnějších metod vůbec. Můžou mít vliv přímý stejně tak jako nepřímý, což si většina lidí ani neuvedomí.
Přímý vliv je víceméně jasný. Jde o
uvedení Vaší internetové prezentace ve vyhledávačích na místa, kde Vaše
služby či jiné informace z Vaší prezentace budou potencionální zákazníci
hledat. Cílení na konkrétní skupinu možných zákazníků je tedy zde
velice obrovské, a s tím není nezanedbatelný ani poměr shlédnutí ku
kliknutí, či tzv. konverzní poměr (poměr mezi počty návštěvníků, kteří
se z vyhledávačů na Vaše stránky dostanou a počty těch, ze kterých se
stanou Vašimi klienty).
Nepřímý vliv je pak u tzv. tvorby zpětných odkazů na vaši internetovou prezentaci, která patří mezi jednu z největších SEO technik. Fulltextové vyhledávače totiž kvalitu stránek posuzují především podle počtu odkazů, které se nachází na jiných cizích webových prezentacích, na kterých odkazy vedou na Vaši prezentaci. Vychází tedy z myšlenky, že na kvalitní internetové prezentace odkazuje spousta jiných. A jesliže-li je prezentace kvalitní, je nejlepší ji pří výsledcích nabídnout na přední pozici. Zde jde poznat vazbu mezi různými druhy vyhledávačů, nebo spíše vyhledávacími metodami. Celá struktura kvalitní prezentace na internetu je jako řetěz, u něhož jedna slabá část dokáže zpřetrhat vše. A proto je tedy nezbytné dát důraz na všechny části kvalitní internetové prezentace.
SEO (search engine optimization) je
v dnešní době jednou z nejčastěji diskutovaných technologií tvorby
internetových prezentací se zaměřením na co největší přívětivost vůči
vyhledávačům.
Pokud pouze chcete registrovat svoji webovou prezenaci do katalogových vyhledávačů, tak o tom uvádíme informace na stránce Registrace - vyhledávače.
Vyhledávače rozdělujeme na katalogové a fulltextové. Chcete-li být uvedeni v některém katalogovém, je zde třeba webovou prezentaci ručně zaregistrovat. Následně pak bude přístupná ve stromové struktuře vyhledávače, při vyhledávání dle témat. Další a v poslední době daleko upřednostňovanější skupina vyhledávačů jsou fulltextové.
Jsou to vyhledáváče, automaticky projíždějící internetové prezentace,
rozebírají zde jejich obsah, strukturu zdrojového kódu aj. a do své
databáze, která později slouží k servírování výsledků hledání, ukládají
užitečné informace. S tímhle ste se určitě setkali. Zkuste například
třeba světově nejznámější vyhledávač Google, zde máte jen jedno
formulářové pole pro zadaní nějkého klíčového slova. Ještě před tím než
Vám prhlížeč nabídne vhodné výsledky podle klíčového slova, tak musí
projít milony stránek podle databáze a klíčové slovo na stránkách najít.
A následně se jedná o to, kolikrát, kde, značkou (tagem) jaké váhy bude označeno a mnoha jiné parametry, jejíchž určování je taková menší alchymie. To vše má totiž vliv na to, zda na prvních pozicích objeví webová prezentace Vaše nebo nějakého konkurenta. O tom , že přívádí vyhledávače Vaše potencionální zákazníky na Vaši internetovou prezentaci a tím Vám napomáhají k zisku v online obchodu, není ani třeba zmiňovat.
Zda-li tedy chcete, aby se Vaše internetová prezentace aktivně
podílela na hledání potencionálních zákazníků a investice vložené do
její tvorby by se měli několika násobně vrátit a udělat Vaší společnosti
nějaký užitek a ne jen parádu či pro uvedení na Vašich vizitkách
společnosti, je zapotřebí při samotném začátku vzniku prezentace myslet
na SEO.
A jak s touto zátěží, která by Vám mohla dělat těžkou hlavu, můžem pomoci my? Pokud si u nás necháte internetovou prezentaci tvořit, tak právě technika SEO je pro nás samozřejmostí a během celé tvorby je aplikována automaticky. Ale máte-li prezentaci zhotovenou zásluhou jiného tvořitele, zvládneme použitý kód zkontrolovat a dále postupovat takovým způsobem, aby byl kód stránky efektivnější pro pohled SEO.
Jednou z možností naší spolupráce může spočívat v provedení auditu stránek a tím tak technicky založenějšímu zákazníkovi sdělit několik rad, jak by svoji prezentaci měl poupravit, aby byla prezentace více na intenetu vidět. Zda tedy zákazník není technicky založen, pak samozřejmě můžeme kroky dle rady provést úplně za něj. Jenže mouhou zde nastat situace, že kód prezentace není úplně SEO optimální, ale alespoň na úrovni "zhruba" průměrné, se kterou lze nadále nějakým zbůsobem pracovat tak, aby to mělo nějaký efekt. Nikdy se ale nemůžeme postarat o výsledek, jako při samotné tvorbě nové prezentace.
Další přípapad může také může nastat, že kód prezentace je zcela nesrovnatelný s dnešnímý standardy pro tvorbu internetové prezentace - takových případů je v dnešní době nejvíce. Například prezentace tvořené v programu Microsoft FrontPage jiných podobných WYSIWYG editorů. V takových prezentacích by případné lokální změny nedělaly žádný efekt a bylo by potřeba přistupovat k celkovému přepisování kódu prezentace od začátku do konce. Přepisují se ty části, co běžný uživatel třeba ani nevidí. Design stránek se měnit může, ale také ani nemusí. Taková úprava může být jen o něco méně náročnější, ve výjimkách i složitější, než samotná tvorba zcela nové internetové prezentace.
Částka se v tomto ohledu určuje hodně individuálně až teprve, co jsme obeznámeni s rozsahem požadovaných úkolů. Vše vychází z velikosti a složitosti upravování prezentace a stejně tak stavu daného kódu a úrovni požadované optimalizace. Můžeme tedy úvest, že cena začíná na 1.000,- Kč za konzultační služby a předložení rad na řešení u nenáročných typů prezentací a dále se může vyšplhat až na cenu tvorby profesionálně realizované internetové prezentace za použití moderních technologií a zásad vytvoření kvalitní, spravně zaměřené, okamžitě přístupné a vyhledávačemi použitelné webové prezentace.
Hotline podpora: | Obchodní oddělení: | Registrace domén: |
tel: +420 211 15 16 15 | tel: +420 211 15 16 15 | domeny@okhosting.cz |
hotline@okhosting.cz | fax: +420 211 15 16 15 | |
obchod@okhosting.cz | Výroba, správa a aktualizace www stránek: | |
weby@okhosting.cz |